Rosnocken i Sollentuna

ag har jag varit i Solentuna och tävlat

En tävling som heter Rossnocken (skidåkning om det var nån som inte fattade det)
Det är en "Knockoutslalom" tävling, den går till så att man börjar med att åka två åk, sen så vad man hamnnar sammanlagt io dem två åken avgör om man får åka nästa åk (alltså dagen efter)
Så typ att efter varje åk så åker fler och fler ut ..
Jag var tvungen att gå upp jätte tidigt! Det var besiktning av banan klockan, 8:30 och det tar ungefär 40 min att åka dit.
Jag var lite nervös i början, innan jag hade fått reda på mitt starrtnummer. Gissa om jag blev nervös när jag fick reda på att jag hade startnummer 1.. (!!!)
Så på start skakade mina ben som faan! Jag är redan en sån som blir jävligt nervös på tävling...
Men iallafall! Mitt första åk safe-ade jag på HÖG nivå! Men jag kom ner som jag är stolt över? Åket var väll på en skala på 1-10 tekniskt bra,, kanske en 6á? Haha, men sen så var det andra åket, det gick ju piss, såklart?
Det e inte så kul, :/ 
Men jag kom iallafall vidare! 
Så morgondagens åkning kommer vara bara "träningsåkning" och testa mig fram i åkningen ;)
Kramar Emma♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0